Obsah fóra forum.cviky.info forum.cviky.info
Fórum nejen o cvičení.
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

aerobni trenink vs posilovani
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra forum.cviky.info -> Hubnutí, rýsování, výživa
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Treaty



Založen: 18.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: ne březen 18, 2007 11:48 pm    Předmět: aerobni trenink vs posilovani Citovat

Ahoj, potrebovala bych zhubnout (a to hodne :roll: ), posilit telo a vubec zvysit si kondicku. Chapu ze nesmim zrat moje milovany sladky a dalsi pochutiny, chapu ze musim jist dopoledne ovoce a cely den plno zeleniny, chapu ze si musim hlidat energeticky prijem okolo 5000 KJ denne, to je mi snad jasny, co ale nechapu je zpusob cviceni. Nekdo doporucuje jenom aerobni zatez, ted mi zase znama povedela, ze ji osobni trener rekl, ze jen aerobnim treninkem nezhubne, ze je nutne 15 minut cvicit aerobne, pak hodinu posilovat a pak pul hodiny zase aerobne. Pritom se vsude pise, ze na zhubnuti je treba byt v aerobni zone alespon pul hodiny, no a mne jde z toho vseho hlava kolem... :roll: mno a ted jsem byla parkrat v posilovne, nejdriv jsem byla celou dobu na rotopedu nebo jinych aerobnich strojich, ted naposledy jsem pridala i dost posilovani a to mne teda bavi o dost vic, cvicila jsem 4-5 serii po dvaceti.. Takze muzete mi nekdo prosim vnest do toho zmatku trochu cerstveho vetru? Dekuji pekne :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rotor
Site Admin


Založen: 6.6.2006
Příspěvky: 276
Bydliště: Jáchymov

PříspěvekZaslal: po březen 19, 2007 11:33 am    Předmět: Citovat

Tvrdit, že aerobním tréninkem ve spojení s rozumným stravovacím režimem nejde zhubnout je celkem revoluční tvrzení. Ten trenér to asi nejspíše formuloval trochu jinak. Ale i já si myslím, že pokud už člověk dospěl k rozhodnutí zhubnout, je potřeba zařadit obě složky pohybové aktivity.

Při samotném posilovacím cvičení nedochází sice ke spálení nějakého enormního množství energie (málo jí ale také není), ale dochází ke zvýšení klidového metabolismu a tato situace přetrvává po značnou část dne. Dalším efektem je, že pokud se ti podaří postupně zvýšit množství svalové hmoty, budeš mít celkově vyšší tělesný metabolismus. Neopominutelným efektem je mnohem funkčnější pohybový aparát. Při pouze aerobním cvičení se lehce dopracuješ ke svalové nerovnováze s následnými problémy se zády, krční páteří atd atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Treaty



Založen: 18.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: po březen 19, 2007 6:15 pm    Předmět: Citovat

cili aerobnim treninkem se da teoreticky zhubnout driv?
jeste se zeptam jestli je 4-5 serii po dvaceti vhodne a jake cviky obecne bych mela cvicit - zatim jsem posilovala vnitrni a vnejsi stranu stehen, zadek, triceps, bricho, prsa a taky prej na nejakej batoh nebo co :lol: Chybi neco duleziteho? Jo a jeste - vazne je idealni kombinace 15 minut aerobni, hodina posilovani, 30 minut aerobni?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tryggve



Založen: 12.8.2006
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: po březen 19, 2007 8:08 pm    Předmět: Citovat

Kombinuj posilovaci (aerobni) trenink s anaerobnim a dietou. Kazdy den bys mela stravit 30 - 40 minut aerobnim cvicenim, nejlepe nejakou formou intervaloveho treninku a k tomu 3krat tydne trenink v posilovne. Nejlepsim resenim je trenink celeho tela. Nejvetsi ucinky na spalovani tuku maji zakladni kombinovane cviky jako napr. drepy nebo mrtve tahy. Instruktor ve fitku ti urcite vysvetli, jak na ne, protoze je dulezite se je naucit spravne. Dale tlaky s jednoruckami vleze na lavici, tlaky na ramena s jednoruckami vsede, stahovani kladky na prsa a cvik na bricho (napr. predklony vklece s lanem).
Ohledne diety, nekolikrat to tu uz bylo receno. Proste snaz se, aby tvuj energeticky prijem byl nizsi nez energeticky vydej. Rozbehni metabolismus vice jidly (idealne 6 malymi behem dne). Vyhybej se nezdravym potravinam, hlavne tucnym, i tem, ktere obsahuji skryte tuky. Jez komplexni sacharidy a plnohodnotne zdroje bilkovin (maso, mleko, syry, vajicka, tvaroh, cottage cheese...).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Treaty



Založen: 18.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: po březen 19, 2007 10:08 pm    Předmět: Citovat

diky za rady, jenom doufam, ze nebude treba cvici az tak strasne moc :shock: do posilovny se dostanu 2x tydne, vic ani n, no a s tim aerobnim treninkem kazdy den.. kolo doma nemam, behat delsi dobu nezvladam, no budu se snazit hybat co nejvic, ale ne vzdycky je proste cas no.. jeste bych se zeptala - vazne je pri hubnuti vhodny jist tolik bilkoviny? Vajicka maj treba spoustu kalorii.. :?:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tryggve



Založen: 12.8.2006
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: út březen 20, 2007 10:12 am    Předmět: Citovat

Ano, jist bilkoviny je metabolicky vyhodne. Bylo totiz zjisteno, ze zvyseny prijem bilkovin pomaha zvysit rychlost metabolismu.
Kdyz se dostanes jen 2x tydne do posilovny, nevadi - i tak muzes odcvicit kvalitni treninky. Hlavne se snaz cvicit zakladni cviky s vyssim poctem opakovani pro zacatek. Vyssi pocet opakovani proto, ze budes muset pouzit nizsi vahu a tim padem se lepe naucis techniku cviceni. Objem treninku muze vypadat takto: 3 serie po 10 - 15 opakovanich na dany cvik.
Aerobni trenink zarazuj podle svych moznosti - idealne, jak pises: hybej se co nejvic, ale nemela bys byt v posilovne unavena, na to ber ohled.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Tryggve



Založen: 12.8.2006
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: út březen 20, 2007 10:33 am    Předmět: Citovat

[quote="Treaty"]Vajicka maj treba spoustu kalorii.. :?:[/quote]

S vajicky je to trochu slozitejsi. Predne vejce jsou zdrojem nejkvalitnejsiho proteinu (z hlediska PER i BV), dokonce kvalitnejsiho nez z mleka nebo masa. Obsahuji mnozstvi vitaminu a mineralu (hlavne zloutek). Na druhou stranu prave obavany zloutek je zdrojem veskereho tuku ve vejci. V prumeru ma vejce okolo 5 gramu tuku, z toho jsou 2 gramy nasycenych tuku, tedy vetsina tuku ve vejcich je zdravi prospesna.
Jestli se teda tolik bojis tuku, muzes jist jen vajecne bilky. Osobne jsem spis pro cela vejce, ale zalezi na tobe. Taky pokud mas zvysenou hladinu cholesterolu, nemela bys jist vice nez 1 zloutek denne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rotor
Site Admin


Založen: 6.6.2006
Příspěvky: 276
Bydliště: Jáchymov

PříspěvekZaslal: út březen 20, 2007 3:16 pm    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že vetšina z nás neustále bojuje s časem, tak ti můžeme trochu slevit. 2 x týdně posilovna s aerobní zátěží na závěr tréninku je do začátku slušný základ a pokud se ti podaří si k tomu přidat 2 až 3 krát týdně nějakou rychlejší procházku, tak to bude skoro akorát. I s ohledem na regeneraci. Možná by se ti vyplatilo investovat do hůlek na Nordic Walking, což by byla pro tebe téměř ideální aktivita.

Sice jsi se chlubila svými znalostmi o výživě, ale asi to nebude tak žhavé :( , nejspíše by jsi měla investovat pár korun i do nějaké knihy o stravování. Hlavne ne do publikace typu "Štíhlá za 10 dnů".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Treaty



Založen: 18.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út březen 20, 2007 3:26 pm    Předmět: Citovat

[quote="rotor"]Sice jsi se chlubila svými znalostmi o výživě, ale asi to nebude tak žhavé :( , nejspíše by jsi měla investovat pár korun i do nějaké knihy o stravování. Hlavne ne do publikace typu "Štíhlá za 10 dnů".[/quote]
nechlubila :lol: jen jsem vypocitavala co chapu :wink: Ale z tech vajicek mam radost ze je muzu :)
Jinak diky obema za rady :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rotor
Site Admin


Založen: 6.6.2006
Příspěvky: 276
Bydliště: Jáchymov

PříspěvekZaslal: út březen 20, 2007 3:35 pm    Předmět: Citovat

Dobrá... Beru zpět - nechlubila... :wink:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Treaty



Založen: 18.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: čt březen 22, 2007 10:43 am    Předmět: Citovat

jeste bych mela jeden dotaz - na co je takovy stroj, ktery ma z jedne strany kolecko na kterym se stoji a clovek se na nem krouti ze strany na stranu a na druhy strane sedatko na kterym se taky tak krouti? To ma byt nejaky aerobni stroj nebo se tim neco posiluje? Mne to prislo uplne na houby :lol:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tryggve



Založen: 12.8.2006
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: čt březen 22, 2007 10:51 am    Předmět: Citovat

Je to u nas v posilovne, vidim, ze mate taky stroje od Gruna :) Melo by to byt na procviceni mobility boku. Podobne rotovat muzes s tyci na ramenou ve stoje, popr. jsou ucinnejsi cviky na zlepseni mobility beder.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rotor
Site Admin


Založen: 6.6.2006
Příspěvky: 276
Bydliště: Jáchymov

PříspěvekZaslal: čt březen 22, 2007 12:47 pm    Předmět: Citovat

Kromě mobility se tím procvičují a posilují rotátory kolem páteře a pak především šikmé svaly břišní a čtyřhranný sval bederní. Kdysi se prodávala plechová rotana za 50,- Kč, která se postavila na zem a cvičilo se na ní. Tenhle stroj je v penězích řádově jinde :D

Neznám konkrétní typ ve vaší posilovně. Na některých strojích se dá nastavit i síla odporu. To pak může být u žen docela ošemetné, u svalově disponovanějších dochází k nárůstu svalové hmoty v pasu a ztrácí se tolik žádaný "šlank" pas. Jinak je to cvik jako každý jiný (kromě několika málo základních) - pokud cvičit, tak maximálně několik týdnů a pak si opět najít něco jiného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Treaty



Založen: 18.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: pá březen 23, 2007 4:35 pm    Předmět: Citovat

tak jsem si koupila o posilovani knizku a tam prave tento stoj velmi doporucuji pro zacatecniky, protoze posiluje extenzory patere.. zacatecnici si pry potrebuji ze vseho nejdrive vybudovat kvalitni svalovy korzet kolem patere.. ovsem cviky na tyhle "drzaky" patere jsou vzdycky taky na sikme brisni svaly, ale zase si nemyslim ze se ty svaly posilej tak rychle aby to bylo nejak vyrazne znat :wink:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rotor
Site Admin


Založen: 6.6.2006
Příspěvky: 276
Bydliště: Jáchymov

PříspěvekZaslal: pá březen 23, 2007 5:05 pm    Předmět: Citovat

[quote="Treaty"]ale zase si nemyslim ze se ty svaly posilej tak rychle aby to bylo nejak vyrazne znat :wink:[/quote]

Tady máš chybu ve výpočtu, svaly se sice možná tak rychle neposílí, ale zato velmi rychle získají tonus a to je pro jejich funkčnost mnohem podstatnější. Většinou, až na nějaké výjimky, ty knihy píšou lidé, kteří něco o cvičení vědí. Pokud už jsi investovala peníze do literatury, tak jí aspoň v základních věcech důvěřuj. Mohu-li se zeptat, co jsi si to pořídila?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra forum.cviky.info -> Hubnutí, rýsování, výživa Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com